کانون وبلاگ نویسان ایران

۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

روزگارى كه ما خواب بوديم فريدون فرخزاد بيدار بود (امروز شانزده امرداد سالروز ترور ناجوانمردانه)



فريدون فرخزاد هنرمندى كه جان در راه انسانيت، وطن دوستى و مهمان نوازى داد، مهمانانى كه مصداق نمك خوردن و نمك دان شكستن بودند، هموطن من و شمايى كه بر حسب تصادف از مزدورى بهيچ وجه عار ندارند، و اتفاقن به وفور در اين سرزمين يافت ميشوند كه اگر به اين وسعت و تعدد نبودند اين ملك و ملت به اين درجه از پستى نميرسيد، چه در جنبش مشروطه و چه بعد از آن تا همين لحظه كه مينويسم،- يقينن در كنار تك تك شما نيز از اين مزدوران يافت ميشود، اين همه از نداشتن آن اكثريتى (شايدم اقليتى) از افرادى كه همچون فريدون فرخزاد بودند، كه نه به دنبال ثروت باشند و نه ترس از صغير و كبير داشته باشند و نه نادان و بى مطالعه روز را شب كنند و بقول معروف گوساله آمده و گاو بروند




بقول شاهين نجفى در ويديو زير كه به درستى ميگويد:
ميخنديدى ولى تو چشات پر غم بود
هميشه واست يك قدم تو خوشبختى كم بود
درد يه ملت مث يه غده تو سينه
و درك اينكه هميشه يكى توى كمينه
تاريخ مث يه صفحه روبروت مياد
ميخواى داد بزنى اما صدات ديگه در نمياد
فرى ولى خوب شد كه امروز ديگه نيستى
نيستى و بدبختى و فلاكت و ببينى
فرى همه خودمونو فروختيم
 ........






و به همه كسانى كه فيلم زندگانى و مرگ فريدون فرخزاد در "تلويزيون من و تو" را نديده اند توصيه ميكنم كه حتمن حتمن اين فيلم را ببينند.




۱۳۹۱ مرداد ۱۶, دوشنبه

کانون وبلاگ نویسان ایران، بازداشت و آزار عباس خسروی فارسانی (وبلاگ نویس) را رفتاری شرم آور و نقش آشکار حقوق بشر می داند.

بنا به گزارش های دریافتی، یکی از اعضای کانون وبلاگ نویسان ایران، با نام عباس خسروی فارسانی (وبلاگ نویس، نویسنده و دانشجوی دکترای فلسفه در دانشگاه اصفهان) مدت بیست روز در بازداشت وزارت اطلاعات بوده و اکنون نیز در انتظار صدور رای است.


وبلاگ نویس فوق به دلیل فعالیت های خود در عرصه اینترنت، توسط اداره اطلاعات استان اصفهان به مدت بیست روز بازداشت شده و  به شدت مورد آزار روانی قرار گرفته است. او اکنون با وثیقه ای سنگین به صورت موقت آزاد است و منتظر صدور رای دادگاه است.

کانون وبلاگ نویسان ایران، ضمن اعتراض به بازداشت و آزار این وبلاگ نویس، خواستار تبرئه فوری او توسط دادگاه است. باید به قاضی آن دادگاه یادآور شد که صدور حکم مجازات، در حالی که متهم (شاید بهتر است گفته شود قربانی)، مدت بیست روز رسما مورد آزار بی رحمانه قرار گرفته است، به مسخره گرفتن اسم دادگاه و عدالت است.

بازداشت یک وبلاگ نویس به دلیل بیان اندیشه، خود عملی زننده و قبیح است، وای به روزی که مدت بیست روز آن نویسنده را آزار دهند و در نهایت هم دادگاه قصد داشت باشد حکم مجازات آن نویسنده را بر اساس پرونده ای با سیر غیرقانونی،صادر کند.

قاضی پرونده ای که حاضر گردد برای یک نویسنده با توجه به سیر غیر قانونی پرونده، حکم صادر کند، شان خود و دادگاه را به زیر سوال برده است.

کانون وبلاگ نویسان ایران، از قاضی پرونده می خواهد قبل از صدور حکم، حداقل برای لحظه، به وجدان خود رجوع کند.

کانون وبلاگ نویسان ایران